Sila la click jika ade.....

Thursday, November 04, 2010

Banjir di Kedah - Buaya Tua Dilepaskan Ke Sungai


Salam sume. Seperti yang kita sedia maklum hujan lebat sejak beberapa hari yang lepas, telah menyebabkan beberapa negeri di Malaysia sedang teruk dilanda banjir. Banyak jalan2 utama terpaksa ditutup, bekalan air terputus dan beribu2 mangsa terpaksa dipindahkan. Banjir kali ini, disifatkan sebagai banjir terburuk sejak 2005.

Orang ramai dinasihatkan untuk menjaga keselamatan sepanjang berlaku bencana alam ini. Ibu bapa juga dinasihatkan, untuk memantau aktiviti anak2, kerana mereka sungguh excited psal banjir ni. Ape yang diorg tau dapat maen air je. Biase la 2 kan, budak2. Ape yang diorg tau, banjir 2 macam swimming pool.

Selain itu, orang ramai juga dinasihatkan untuk elakkan memasuki kawasan banjir kerana, khuatir binatang2 seperti buaya dan ular hanyut bersama air banjir especailly bagi penduduk2 di Alor Setar, Kedah. Ini kerana, menurut sumber, seekor buaya tua telah dilepaskan kedalam Sungai Anak Bukit oleh penjaga nya.(xtau sahih ke x).

So, kepada sume mangsa2 banjir sila jaga keselamatan anda, anak2 dan harta benda. Time2 cmni la pencuri ske. Sebab rumah xde orang. Dan berilah bantuan kepada orang yang memerlukan dengan seikhlas hati.

"Hingga Jari Bertemu Keyboard Lagi"


No comments:

Post a Comment