Sila la click jika ade.....

Saturday, July 17, 2010

Men'CAPUP' - Cara Mudah Tarik Trafik Blogwalking


Salam sume. Hari yang indah ni, aku nak kongsi kan 1 lg tips yang berguna untuk para blogger yang suke blogwalking. Atau lebih mudah aku sebut blogwalker. Tips yang aku pasal blogwalking yang aku kongsi kan sebelum ni, mendapat sambutan ramai, so ia membuatkan aku lebih semangat untuk melakukan sedikit kajian, experimen dan juga perbincangan bersama rakan2 aku khususya saudara MohdHafizuddin dan juga saudara AzizanKadir. So kali ini aku datang ngan tips baru. Ade 1 tips yang nk aku kongsikan bersama korang arini. Nak tau ape tips nya, jom bace.

Teknik ni merupakan teknik curi trafik yang dengan cara men'CAPUP'. Hahaha. Tengok name pun mesti korang dh tau teknik macam mane ni. Capup adalah singkatan untuk cari publisiti. Seperti teknik sebelum ni, 1st of all yang korang perlu buat ialah mencari seorang mangsa. Sama seperti sebelum ini juga, mangsa mestila seorang blogger yang mempunyai trafik yang lancar di blog nye pada ketika itu. Trafik itu mesti la bleh dilihat pada kekerapan pengunjung meninggalkan jejak di shoutbox blog nya.

Untuk teknik kali ini, korang hanya perlu mencapup di shoutmix mangsa tersebut. Macam mane nk mencapup? Cara yang paling senang adalah dengan mengajak mangsa berborak menggunakan shoutmix nya. Dengan cara ini, apabila anda meninggalkan jejak diblog mangsa, para blogwalker aku pergi ke blog anda kerana mereka tau anda sedang online. So secara tidak langsung, blog anda dapat menarik sejumlah trafik yang masuk ke blog mangsa. Apa yang beza dari teknik sebelum ni, anda tidak perlu pergi ke blog2 laen, diorg dengan sendri akan datan ke blog anda.

Sebagai bukti, jika anda perasan di shoutmix blog ini, anda akan nampak sesorang tgh mencapup kt c2. Kerana die tau saya sedang blogwalking and tau banyak trafik akan masuk kt blog saya ini. So die mencapup kat c2 dan ajak saya berborak. Korang tau x sape? Kalau tau bagus la, kalau xtau xpe la. Hehe.

Namun begitu, dalam teknik ini, anda tidak digalakkan tidak melakukan SPAM di blog mangsa. Selain itu, anda juga digalakan untuk membalas kembali kunjungan blogger2 kemudian nya. Jangan xbalas kunjungan 2, x elok. So itu je aku nk kongsi kali ni. Kalau ade yang x paham or salah, do comment in this post.

p/s: jom teka sape tengah mencapup kt blog ni.

No comments:

Post a Comment