Sila la click jika ade.....

Monday, December 14, 2009

Lelaki EGO Mengenai SEKS

Klu tgk tajuk, mungkin rmi blogger2 laki2 yang akan kurang setuju dengan tajuk aku ni. Tapi ini la hakikat nye. Mungkin ramai laki2 xsedar akan perkara ni. Penah x korg dengar, mmbr2 laki korg yang dh kawin, cite psal masalah seks diorg kt pejabat ke, kedai kopi ke??? Bg isteri2 plak, penah x suami korg cite psal masalah seks die kt korg????

Mungkin ramai yang akan cakap tidak kan. Ramai yang beranggapan cite2 ni sume privacy, kotor(lucah) dan memalukan. Btul x?? Tapi korang tau x, ketidaksediaan membincangkan/bercerita psal masalah seks spt ED(mati pucuk) dengan mmbr2 or even isteri sendiri, bleh menyebabkan pelbagai masalah psikologi.



Masalah psikologi ini boleh memburukkan lagi masalah seksual pasangan apabila turut mengakibatkan masalah kekurangan nafsu, emosi, lemah prestasi dan keresahan. Makna x nye, apabila ade masalah seks, sudah pasti ramai yang risau sekiranya tidak dapat memuaskan nafsu pasangan kite. Dari situ, ramai yang mengambil keputusan untuk mengelakkan seks dan hubungan intim antara suami isteri akan terjejas.

Kite berkongsi masalah, bukan untuk memalukan diri sendiri tetapi sebagai mencari penyelesaian dalam mengembalikan kebahagian hidup berpasangan. Sekiranya malu untuk berkongsi masalah dengan rakan2 pejabat, ramai doktor2 pakar dalam hal ini boleh korg jumpe bg mendapatkan nasihat. Klu jumpe doktor pun malu, sekurang2nye cite kn masalah korg kt isteri korg. Dari situ, keserasian, keintiman dan kemesraan suami isteri dapat dirasai dan dipelihara.




7 comments:

  1. mungkin ada betulnya gak ape yang ko bgtau ni bro..
    aku ni masih tak tau ape2 la pasal hubungan intim suami isteri ni..maklum la masih muda..tp aku akan mengambil tahu suatu hari nanti..
    setiap masalah mmg perlu dibincangkan terlebih dahulu untuk mengelakkan perkara yang tak diingini..hehe

    ReplyDelete
  2. @mrcuz

    aku pun still muda lg..
    aku terbaca psal ni..
    so aku kongsi la ngn sume..

    ReplyDelete
  3. nak komen pun takde pengalaman lg.. kena tunggu kawen kot..

    ReplyDelete
  4. adekah wanita pertame yg komen ni??ngeeee....

    ohh..agknye suami isteri perlu share prob2 cmni bersme kot...so xdela msalah psikologi...ngeee

    **ehh2..hana juge msih muda!!**

    ReplyDelete
  5. @hanazaty
    btul2 2..
    suami isteri mst la slalu berbincang..
    bru mslh bleh selesai..

    ReplyDelete
  6. xde pengalaman lagi. xlayak nak kasi pandangan :P

    ReplyDelete