Sila la click jika ade.....

Friday, May 21, 2010

Info Sihat!!! Jangan Main Ketika Kenyang!!!


Salam sume. Seperti yang dijanjikan, apabila aku pulang kerumah, aku akan kembali ber"Blog"ging tapi xde la sampai jadi goblok sampai xtido malam. Boleh masuk wad plak nanti. Kalau dalam wad ade 'misi' cantik and line tenet xpe la. Makan dan confirm free. Bercakap pasal tido and makan ni, aku ade terbaca info yang sangat bagus untuk dikongsi dan disebarkan.

Banyak aktiviti kebiasaan kite seharian yang dilakukan dapat merosakkan kesihatan tubuh badan kite. Mungkin ramai yang tidak mengetahui nya. Even aku sendiri pun tidak mengetahui perkara ini sebelum aku membaca nya. Kenapa?? AKu xtau, sebab buku yang aku baca 2 x cite full. Aku just nk senarai kan je:

Larangan Terhadap Amalan dan Kebiasaan Yang Boleh Merosakkan Tubuh Badan:
  1. Berjimak ketika terlalu kenyang/terlalu lapar.
  2. Mandi setelah makan.
  3. Berada dalam keadaan keluh-kesah dan berdukacita.
  4. Berada dalam keadaan terlalu lapar.
  5. Berjaga malam selain qiamullail.
  6. Makan daging tidak disembelih cara Islam.

So, kalau boleh, jauhi perkara2 tersebut kerana boleh memudaratkan tubuh badan especially yang nombor 5. Heheheheh


No comments:

Post a Comment