Sila la click jika ade.....

Wednesday, May 12, 2010

ZON BEBAS : BUKAN TEMPAT UNTUK PERGAULAN BEBAS


Pernah dengar pasal blog Zon Bebas? Bukan zon bebas cukai ye macam Rantau Panjang tu atau tempat2 yang membenarkan kita untuk bergaul bebas, tapi ini adalah tentang blog yang dah lama bertapak di arena blog tanah air. Alkisahnya begini, bos Zon Bebas tu tengah kaya raya sekarang, jadi berfikirlah dia untuk berkongsi kekayaannya itu bersama kita semua. Hoho. Itulah orang yang kita mahukan. Tak lokek rezeki.

Ok, straight to the point. Apa yang aku nak cakap ni adalah sejujurnya dari hati aku. Bukan nak hipokrit. Mesti akan ada orang cakap, 'ala, mentang2 ada contest, mesti akan baik punya puji, baik punya kata2'. Oh no, im not a person like that ok. Kalau benda betul, aku cakap betul, kalau ada tak betul, aku laser je terus. No without tapis2 lagi.

Untuk pengetahuan bos Zon Bebas, aku adalah silent reader je kat blog tu. Dan sejak contest ni dianjurkan, baru aku tahu yang bos Zon Bebas ni rupanya adalah pemilik sebenar blog Azizwan.com dan juga Zonartis.com. Bapak terkejut aku, rupanya memang dia adalah seorang bloggger tegar.

Aku selesa kat blog tu. Sebab apa? Sebab aku ni ada prob sikit dengan sistem penglihatan aku. Background putih memang awesome. Aku paling alergi dengan blog yang berbackground hitam. Adui, mesti berpinau mata aku ni dibuatnya. Mulalah muncul bintang2 berkelipan kalau tengok background hitam. And one more thing, aku ni jenis yang suka tengok gambar2 pelik atau ngeri. Sebab gambar2 camtu memang susah untuk diperolehi. Apatah lagi untuk lihat sendiri depan mata. Ye dak?

Kalau nak cakap pasal kekurangan blog itu, aku tak leh nak hukum atau kutuk suka2 hati je. Itu hak blogger itu masing2. Hak citarasa masing2. Lain orang, lain negeri, betul tak? Apa yang watkan aku kurang selesa dengan bos zon bebas ialah, aku kerap kali tengok dia macam merendah diri je. Konon2nya dia adalah blogger biasa je. Bro, kalau dah ada banyak blog tu, bukan blogger biasa lagi dah namanya. Itu otai maa.

Aku ada terbaca satu info dari sorang otai, dia cakap; untuk menaruh harapan yang tinggi dari pengunjung blog, kita tak leh nak tunjukkan kita ni lemah. Jika kita asik tunjuk yang kita ni cam lemah je, apa yang pengunjung rasa? Mesti diorang pun akan rasa cam kurang yakin je dengan kita. Kan2? So, jalan terbaik, kembang potensi diri kita di depan mata pengunjung blog kita. Boleh ye bro?

Jika kita tengok kat entry top views, memang jelas lagi bersuluh, yang setiap entry yang ada di zon bebas pasti akan mencapai hit yang amat tinggi. So what is mean? Means that, entry di zon bebas mendapat tempat di hati pengunjung2. So bro, nape perlu nak terlalu rendah diri sangat?

Sorry ye bro kalau mulut aku terlalu bau longkang, eh silap, terlalu laser..hikhik. Good luck bro. Untuk ketahui dengan lebih lanjut pasal contest ni dan hadiah2 yang bombastik, KLIK SINI.

Ditaja oleh : azizwan.com dan zonartis.com


No comments:

Post a Comment