Sila la click jika ade.....

Monday, August 30, 2010

Isu Semasa - Buang Bayi


Salam sume. Kali ni aku juz nk kongsi ngan korang 1 lagi kejadian buang bayi yang dilakukan oleh manusia2 yang bersifat tidak berperikemanusiaan langsung. Kalini seorang saksi iaitu Jidin Giding dapat mengambil gambar dan dikongsi kan dengan semua. Kejadian ini dikongsi oleh my Lecturer di wall facebook beliau.


Kejadian buang bayi kali ini berlaku di seksyen 13 Shah Alam di simpang 3 berhampiran apartment Brunsfield Riverview. Menurut sumber yang aku dapat dari FACEBOOK kejadian berlaku kira-kira 5.45 petang semalam(29 Ogos). Bayi tersebut diletakkan didalam beg kertas dan disangkutkan di papan tanda "Beri Laluan"

























Jika dilihat pada tarikh kejadian, tidak mustahil jika dikatakan bayi tersebut merupakan salah satu hasil tahun baru. 8 bulan sememangnya satu tempoh yang cukup bagi melahirkan bayi yang cukup sifat dan bernyawa. Kerana menurut perubatan, tempoh minimum kehamilan yang boleh hidup adalah 28 minggu bersamaan 7 bulan. Tidak mustahil juga untuk dikatakan, dalam tempoh 2 bulan terdekat ini, gejala buang bayi ini akan meningkat sekiranya masalah ini tidak dapat diatasi dengan segera. Apepun jom layan gambar kejadian.


"Hingga Jari Bertemu Keyboard Lagi"



No comments:

Post a Comment