Sila la click jika ade.....

Monday, January 25, 2010

Penting!!!Petua Rumah Tangga Bahagia!!!


Salam sume. Hari ni aku amik mase skit sementara sekolah abis untuk update blog aku ni. 1st skali, aku nk ucapkan gudluck kt sume student2 UPSI yang sedang menjalani latihan praktikum khas kepada student2 Math(AT14). Sekali lg aku tergerak nk wat entri ni sebab menyedari kepentingan entri ni kepada sume orang. Mungkin ade yang beranggapan perkara ni penting untuk sesetengah orang je. Tapi tanggapan itu tidak benar.

Entri kali ni adalah mengenai cara nk ikat tie. Tie ada salah satu aksesori pakaian yg sering digunakan apabila menggunakan baju kemeja bagi yang berkerja di pejabat. Zaman sekarang, bukan sahaja lelaki yang menggunakan tie ini, malah kaum wanita juga turut memperagakan fashion yang mengenakan tali leher sebagai salah satu unsur penarik. Aku tergerak nk wat entri ni sebab, ade mmbr aku xbrape pndi nk ikat tie. Siap mintak tolong aku ikatkan tie utk die. So kt bawah ni aku sediakan beberapa cara nk ikat tie.

Sebenarnye, terdapat pelbagai jenis ikatan tie dalam dunia ni. Korang bleh la bukak tgk kt www.tie-a-tie.net atau bleh jugak tgk kt www.totieatie.com . Cara nk ikat tie ni penting bukan sahaja kepada kaum lelaki malah jugak kepada kaum wanita. Ini kerana, still ade lelaki yang xtau nk ikat tie sendri, so si isteri terpaksa la menolong si suami yang tergesa-gesa. Perkara ini juga, sekaligus dapat mengeratkan lagi hubungan mesra antara si suami dan isteri.

Setakat itu je aku nk bagitau. So kepada kaum lelaki 2, belajar la ikat tie sendri. Malu la klu ade lelaki yang x reti ikat tie. Dan kepada kaum wanita, klu sape2 dapat husband yang xreti ikat tie 2, korang belajara la cara ikat tie. Sekian.



No comments:

Post a Comment