Sila la click jika ade.....

Friday, June 04, 2010

URL Expands!!!

Salam sume. So, arini aku nk kongsi 1 bende baru bagi aku yang aku jumpe semalam. MAybe ramai yang dh tau. Aku ni suke jgk duk chat kt twitter. Dengan twitter ni, aku dpt kenal ramai kawan baru. So bile duk men twitter ni ttbe ade org tweet link yang mcm ni http://bit.ly/9hGIXt. Mesti ade org2 yang mempunyai sifat curiosity yang tinggi macam aku ni yang nk tau ape ade kt c2 lalu menklik link tersebut. Jom klik yang ni plak http://bit.ly/9FVdS

So 1st skali aku nk tnye, sape klik kedua2 link 2. Angkat tangan!!! Sape yang klik 2 aku mintak maaf banyak2 sebab kenakan korang. HAHAHAHA!! So sebagai pengajaran kt sni aku nk kongsi ngn korang 1 web URL Expand yang boleh membantu anda menjauhi perkara2 seperti tersebut. Kalu biase orang nk bagi pendek link, tapi web ini terbalik. Die bagi panjang balik link tersebut. Dengan web ini juga anda boleh melihat ape yang ade disebalik link tersebut.

Untuk menggunakan web bende ini just pergi ke LongURL dan masukkan link anda dalam ruang yang disediakan. Kemudiam klik Expand. Selepas itu maklumat mengenai link tersebut akan terpapar. Sila lihat gambar dibawah bagaimana web tersebut berfungsi. Aplikasi ini juga didatangkan dengan Firefox extension iaitu Long URL mobile expander.

|
|
|
|



So kesimpulannya, ade tidak lagi perlu berasa ragu2 untuk membuka link2 yang diberi oleh rakan2 anda dan dapat mengelakkan diri dari perkara yang terjadi kepada @sukasup.

jom tengok ape ade kt sni http://bit.ly/9zKMaG


No comments:

Post a Comment