Sila la click jika ade.....

Tuesday, November 02, 2010

Jadikan Assignment Anda Sebagai Entri

Salam sume. Penat jugak nk memikirkan entri ape nk tulis kali ni. Dah penat2 pikir aku duk layan cite Chuck season 4 jap. Pas2 dapat la idea nk tulis entri ni. Entri kali ni mungkin merupakan sedikit tips kepada sape2 yang kurang idea nk post entri macam aku ni. Maybe dapat membantu korang untuk hasilkan lebih banyak entri pada mase akan datang.

Aku dapat idea ni bile duk pikir pasal bencana alam (tsunami ngan Merapi) yang berlaku kt Indonesia. Pas2 teringat la psal subjek TSE 2013 - Sains Alam Sekitar yang aku amik mase Sem 7 kt UPSI. Dalam subjek 2, adalah belajar pasal bencana2 alam ni sume. Mule igt nk copy paste je assignment mane2 yg ade nk wat entri. Tapi xjadi, sebab assignment 2 sume copy paste je.

So, kt sni, aku juz nak bagi suggestion kt korang sume, untuk post kn assignment korang di dalam blog. Banyak kebaikannya kalau korang kongsi kn assignment2 korang 2 sume dalam blog. Selain, assignment, mungkin korang bleh la post kn pasal research korang ke. Mane tau ade orang yang berminat.

Selain boleh dijadikan backup mane la tau ttbe laptop korang kena serang virus ke, korang jugak boleh sedikit sebanyak berkongsi, ape yang korang tau dengan orang laen. Mungkin junior2 korang nnt dapat assignment yang same, bile diorg search internet untuk search information, bleh jugak sumbang traffic dari google.

Tapi make sure la, korang post assignment 2 sume, yang dh due date. Jangan la assignment yang due date die 1 bulan lg korang dah post kt blog. Silap2 ade member2 korang yang plagiat assignment korang nnt, pas2 silap2 korang plak yang dapat markah kosong. Tapi aku rase la, esok nk due date, malam ni baru korang start nk wat assignment kan.

"Hingga Jari Bertemu Keyboard Lagi"


No comments:

Post a Comment